Groene-weg-fietsroute.reismee.nl

Ons toetje, of was het toch een hoofdgerecht (M. Ventoux)

Het verder afzakken zuidwaarts gaat nog steeds lekker. De Jura is op, dat is jammer, het achterland van Lyon is niet heel mooi. Ter decoratie nog een kerncentrale, tussen de snelwegen en zonnebloemen...

Ook zijn we eens aan het rekenen geslagen. De conclusie was, als in dit tempo doorgereden; dan hebben we ruim 3 dagen stuk te slaan in zinderend Avignon. Dat wilden we niet. We zijn geen stadsmensen. Ik vind winkelen natuurlijk leuk, want vrouw, maar met 40 graden is de kooplust geen issue meer. Er is een festival in de zomer in A. dat dan weer wel.

Maar bergen.. ze zijn er wel hoor. En laat er nu een vlak langs de route staan... met een klein ommetje... En ja hoor. Zo gingen wij vreemd. Wij stopten de groene route gids in de tas in plaats van erop en trokken zuidoostwaarts. Vanaf Valreas naar Vaison la Romaine.
De dag erop zijn we er tegenaan gereden, de Mont Ventoux. We hadden vanaf de camping er al een mooi zicht op. Hoe aantrekkelijk kan iets zijn? Het blijft een byzondere berg.
Voor mij een tweede keer met fiets naar deze top. Deze keer heb ik er zeker meer pret aan beleefd. Ondanks de zwaardere vakantiefiets ipv een lekkere licht racemodelletje! Het was helemaal goed. De schaapskudde die vlak onder de top de weg over werd gedreven maakte voor ons het plaatje compleet. SUPER.
Wij hebben ons verbaasd hoe druk het werd. Weer terug rond het middaguur in Malaucene gingen er nog genoeg op de fiets richting omhoog. Lieve help, het was al 35 graden. Wat bezielt die mensen??

Na een rustdag die zich voornamelijk afspeelde in en naast de beek van de camping, is het aftellen richting Avignon. En laten we nu die laatste fietsdag, gewoon de hele ochtend, de vers aanwakkerende mistral mee hebben? Na al het zweten nu even niet. Het voelt raar. De makkelijkste 66km van de hele reis rollen we af.
Het eerder genoemde festival was de moeite waard. De acts in de ochtend in de straten van A. maakten het plaatje compleet.
Gelukkig waren we niet serieus van plan geweest hier eerder in de week te zijn, de camping was namelijk VOL. Tijd om het busje in te laden dus... (www.cycletours.nl)

Tineke

Wat een leuk verslag weer. Precies zoals het bedoeld is. Ook bewondering voor jullie dat je het toch maar weer gedaan hebt. groetjes

Ron

Hoi Yvon,

Gave vakantie! Ziet er erg leuk uit, wat mij betreft hou je de foto's erbij bij het eten!
Ik ga je bellen!!