Groene-weg-fietsroute.reismee.nl

Het begin, het idee.

Dat we deze route zouden gaan rijden, wisten we al in januari. Op dat moment ook meteen de terugreis met de Cycletoursbus geboekt. Echter, in die tijd had ik hevig last van mijn heup. Achteraf blijkt dit gekomen en in stand gehouden door een iets te fanatieke sessie schaatstrainingen.

We fietsen al jaren, veel in het dagelijks en daarnaast tijdens vakantie trektochten, maar ik had op het moment van boeken wel mijn bedenkingen of ik deze keer wel zo lang zou kunnen fietsen. De start gelijk de heuvels van de Ardennen in leek mij dan ook niet zo geschikt. We hebben toen gekozen voor de Eifel variant.

Uiteindelijk ging het met die heup, na stevige fietstraining in het voorseizoen al snel een stuk beter. De keus voor de Eifelvariant bleef staan, ook omdat ik al vaak in de Ardennen had gefietst, en wij vorig jaar tijdens onze tocht door Duitsland aangenaam verrast waren door het goed georganiseerde fietspadennet van de oosterburen.

Het fietsen van een beschreven route was voor ons nieuw. Het ontdekken is er wel af, maar het door het land cruisen met een tekst onder je neus is wel gemakkelijk!

Dit jaar serieus voorbereid, dat merkten we al meteen. Minder afzien en minder zadelpijn ;-)

Reacties

Reacties

Piet

Geweldige presentatie. Ook deze reis is prachtig beschreven en omlijst met foto`s.

Sisca en Bert

Gelukkig om te lezen dat het met de heup weer goed gaat.

Marie-Louise

Hoi Yvon,

Deze zomer gaan wij de Groene Weg fietsen. Jullie etappeschema ziet er (ook voor ons) goed uit! Heb jij nog tips over welke campings jullie als goed ervaren hebben en welke we beter kunnen mijden?
Misschien nog overige tips/suggesties?

Alvast bedankt!
Marie-Louise

Nicolet

Hoi Yvon,

Wij zijn beginnende (vakantiefietsers) en willen ook de groene route gaan rijden. Ook wij willen ons goed voorbereiden en zijn de hele winter al aan het fietsen maar we zouden best wat gerichter willen trainen alleen kan weinig vinden over trainingsopbouw. Heb jij voor ons een idee? Groetjes Nicolet

de schrijfster van dit reisverhaal

Hallo fietsers, de mensen die reageren op dit blog en een antwoord verlangen: graag naar snowfreakyvon@hotmail.com je mail, anders lees ik het niet of veel te laat... met vriendelijke groet, Yvon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!